Фотограф: aquila-asia.com
На корицата има красив модел, анонси за статия за секса и двойна страница с бански костюми. Но това, което отличава най-новото списание за жени в Азия, е аудиторията, към която е насочено - стилни и модерни мюсюлманки.
"Aquila", което на арабски се превежда като чувствителна и интелигентна, излиза от март. Основателят и издател Лиана Роснита Редван-Беер има за цел това да бъде първото списание за млади и образовани мюсюлманки със светски вид, който обаче на им пречи да останат верни на религията си.
Девизът му е "Умерена и красива".
"Това е списание за някой като мен, като моите сестри. За жени с кариера, които носят костюми, дънки, гладиаторски сандали. Жени, които може да се пребраждат, но може и да не носят забрадка. такива, които може да не изглеждат така, както се предполага, че би трябвало, и въпреки това са мюсюлманки", обяснява Редван-Беер, цитирана от агенция "Ройтерс".
Тя е родена в Сингапур, но в момента работи в Индонезия - най-многолюдната мюсюлманска държава в света.
В Близкия изток и Азия има много списания, насочени към женската аудитория. Но излизащото на английски Aquila се отличава на пазара с нишата, която на Запад е заета от издания като "Космополитън", "Вог" или "Мари Клер".
"Не сме списание, което проповядва. Не казваме на читателките си кое и правилно и кое - не. Просто им помагаме да си живеят живота пълноценно, включително като им предоставяме информация за исляма в контекста на модерния начин на живот", обяснява Редван-Беер.
Aquila ще излиза веднъж на два месеца, а идеята се родила, когато съпругът й я попитал защо няма издания за мюсюлманки като нея.
"Огледахме се за потенциала на пазара и разпитахме всички приятели в Европа, Азия и по света, за да разберем дали при тях издават нещо подобно на това, което ни интересува. Оказа се, че никъде няма такова списание", разкрива издателката.
Така се ражда първият брой на Aquila, разпространяван в Малайзия, Индонезия, Бруней и Сингапур.
Първите реакции са положителни, но не казвам, че списанието се разграбва, признава Редван-Беер.
Фотограф: aquila-asia.com
"Това е компания от т.нар. "кросмедия" тип - работим с база данни за над 10 000 влиятелни и модерни мюсюлмани в района. Много сме силни и онлайн, като страницата си във "Фейсбук" получава отзиви чак от Швейцария и Гватемала."
Списанието не публикува реклами от компании, смятани за "харам", т.е. незаконни според мюсюлманския морал - производители на вино и бира, например. В статиите за туризъм пък са включени списъци с "халал" ресторанти и джамии на съответните места.
Въпреки това някои материали биха озадачили традиционните мюсюлмански кръгове.
Има големи снимки на модели с тежък грим, плътни прилепнали дрехи и кърпа, под която продължава да се вижда твърде много коса. На друго място се показва буркини-бански, покриващ цялото тяло. После - статия за секса и девствеността преди брака, както и съвети как да постъпиш, ако дъщеря ти ходи с немюсюлманин.
Редван-Беер изтъква, че това са стандартни теми в повечето женски списания и допълва, че религиозните препратки се проверяват от сингапурски имам.
"Не сме агресивни, не сме и много по-различни от другите женски списания. Просто отговаряме на нуждите на мюсюлманките. Говорим на езика на космополитните мюсюлмани."
източник:дневник.бг
"Умерена и красива" - девизът на първо лайфстайл списание за мюсюлманки
29.04.2010 09:41
2. bloomberg
3. reuters
4. wsj
5. cnn
6. ft
7. bbc
8. Washingtonpost
9. световни статистически данни в сегашно време
10. online graphical dictionary
11. Ideas Worth Spreading
12. charlierose
13. flightaware
14. flightview
15. Worldclock
16. Online converter
17. flurrious
18. THEOI GREEK MYTHOLOGY
19. brainz
20. stumbleupon
21. mapper.nndb
22. gladwell
23. interactive map of New York city
24. google finance
25. Public Data Explorer
26. Los Angeles Times
27. propublica
28. chicagotribune
29. indexmundi
30. c-span