Постинг
13.01.2010 01:47 -
Пазарът на нови автомобили се върна пет години назад
Глобалната криза върна с пет години назад продажбите на нови леки и лекотоварни автомобили, автобуси, камиони и мотоциклети в България, като през 2009 г. са сключени 26 813 сделки. Това сочат данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), представени вчера. За сравнение, през 2008 г. те бяха 57 927, или спадът е от близо 54%.
На практика реализираните продажби са близо до нивата от 2004 г. (25 786). Годината не беше спасена и от безпрецедентните промоции, които вървяха през целия период и достигаха до отстъпки от 50% за автомобили на склад. Все пак хората от бранша са категорични, че те са помогнали сривът да не бъде още по-драстичен. Сред основните причини за намалялото търсене се посочват несигурността заради криза, свитото кредитиране, застоят в редица сектори, сериозни потребители на нови моторни превозни средства като строителството, търговията, сделките с имоти и т.н.
"Световната финансова криза се отрази на продажбите в цял свят, но за България ефектът беше по-силен, тъй като нямаме производство и съответно липсваха стимули от страна на държава за покупката на нови автомобили", коментира пред "Дневник" директорът продажби и маркетинг за България в "Опел Саут Ийст Юръп" Вихрен Горанчев. По неговите думи пазарът у нас през миналата година се е характеризирал с доминация на отстъпките, голям натиск за допълнително сваляне на цените и ожесточена конкуренция. Причината е била нуждата от изчистване на залежали на склад автомобили, като този ход е довел до значително спадане на печалбите.
Данните на ААП показват, че най-драматичен е сривът при продажбите на камиони, където сключените сделки са четири пъти по-малко спрямо 2008 г.(932 срещу 3880 продажби). При автобусите търсенето е намаляло почти двойно (176 срещу 325). Подобна е ситуацията и при леките автомобили, където през 2008 г. има 53 812 продажби, а през миналата 25 705. Най-добре изглеждат нещата при мотоциклетите, отбелязващи отстъпление от под 30%.
Що се отнася до пазарните лидери има известни размествания, като най-търсената марка за 2009 г. е "Тойота", следвана от "Пежо", "Фолксваген" и "Опел". Година по-рано подреждането беше "Опел", "Тойота", "Фолксваген", "Форд".
При камионите най-предпочитаната марка остава "Мерцедес" с над 40% пазарен дял (436 продажби), следвана от "Ивеко" с 30 на сто (256). Стане ли дума за мотоциклетите, "Пежо" е едноличен лидер със 184 продажби, БМВ отчита 81, "Ямаха" - 75.
За 2010 г. очакванията са пазарът да се задържи на същите нива. "Вероятно до средата на годината ще продължи ценовият хаос и пак ще има нетипично големи за бранша отстъпки", прогнозира Вихрен Горанчев. Той изрази надежда, че след това пазарът ще влезе в нормален ритъм и вече няма да се сключват сделки на загуба, което може да има опасен ефект върху компаниите. "Нямаме повод за оптимизъм през тази година, вероятно пазарът ще запази обемите от 2009 г.", добави директорът продажби и маркетинг за България в "Опел Саут Ийст Юръп".
"Отстъпките ще се върнат на нормалните нива. Негативно отражение върху пазара ще има отпадането на данъчния кредит за автомобили с 6+1 места, които бяха предпочитани от фирмите. Нормализацията на пазара ще е трудна", обобщава управителят на "Еуратек" (дилър на "Шкода") Иван Тодоров. Негови колеги пък се опасяват от фалити на дилъри, особено в провинцията.
Георги Пауновски
Източник:Дневник.бг
Пазарът на нови автомобили се върна пет години назад
На практика реализираните продажби са близо до нивата от 2004 г. (25 786). Годината не беше спасена и от безпрецедентните промоции, които вървяха през целия период и достигаха до отстъпки от 50% за автомобили на склад. Все пак хората от бранша са категорични, че те са помогнали сривът да не бъде още по-драстичен. Сред основните причини за намалялото търсене се посочват несигурността заради криза, свитото кредитиране, застоят в редица сектори, сериозни потребители на нови моторни превозни средства като строителството, търговията, сделките с имоти и т.н.
"Световната финансова криза се отрази на продажбите в цял свят, но за България ефектът беше по-силен, тъй като нямаме производство и съответно липсваха стимули от страна на държава за покупката на нови автомобили", коментира пред "Дневник" директорът продажби и маркетинг за България в "Опел Саут Ийст Юръп" Вихрен Горанчев. По неговите думи пазарът у нас през миналата година се е характеризирал с доминация на отстъпките, голям натиск за допълнително сваляне на цените и ожесточена конкуренция. Причината е била нуждата от изчистване на залежали на склад автомобили, като този ход е довел до значително спадане на печалбите.
Данните на ААП показват, че най-драматичен е сривът при продажбите на камиони, където сключените сделки са четири пъти по-малко спрямо 2008 г.(932 срещу 3880 продажби). При автобусите търсенето е намаляло почти двойно (176 срещу 325). Подобна е ситуацията и при леките автомобили, където през 2008 г. има 53 812 продажби, а през миналата 25 705. Най-добре изглеждат нещата при мотоциклетите, отбелязващи отстъпление от под 30%.
Що се отнася до пазарните лидери има известни размествания, като най-търсената марка за 2009 г. е "Тойота", следвана от "Пежо", "Фолксваген" и "Опел". Година по-рано подреждането беше "Опел", "Тойота", "Фолксваген", "Форд".
При камионите най-предпочитаната марка остава "Мерцедес" с над 40% пазарен дял (436 продажби), следвана от "Ивеко" с 30 на сто (256). Стане ли дума за мотоциклетите, "Пежо" е едноличен лидер със 184 продажби, БМВ отчита 81, "Ямаха" - 75.
За 2010 г. очакванията са пазарът да се задържи на същите нива. "Вероятно до средата на годината ще продължи ценовият хаос и пак ще има нетипично големи за бранша отстъпки", прогнозира Вихрен Горанчев. Той изрази надежда, че след това пазарът ще влезе в нормален ритъм и вече няма да се сключват сделки на загуба, което може да има опасен ефект върху компаниите. "Нямаме повод за оптимизъм през тази година, вероятно пазарът ще запази обемите от 2009 г.", добави директорът продажби и маркетинг за България в "Опел Саут Ийст Юръп".
"Отстъпките ще се върнат на нормалните нива. Негативно отражение върху пазара ще има отпадането на данъчния кредит за автомобили с 6+1 места, които бяха предпочитани от фирмите. Нормализацията на пазара ще е трудна", обобщава управителят на "Еуратек" (дилър на "Шкода") Иван Тодоров. Негови колеги пък се опасяват от фалити на дилъри, особено в провинцията.
Георги Пауновски
Източник:Дневник.бг
Пазарът на нови автомобили се върна пет години назад
Търсене
За този блог
Гласове: 9412
Блогрол
1. The New York Times
2. bloomberg
3. reuters
4. wsj
5. cnn
6. ft
7. bbc
8. Washingtonpost
9. световни статистически данни в сегашно време
10. online graphical dictionary
11. Ideas Worth Spreading
12. charlierose
13. flightaware
14. flightview
15. Worldclock
16. Online converter
17. flurrious
18. THEOI GREEK MYTHOLOGY
19. brainz
20. stumbleupon
21. mapper.nndb
22. gladwell
23. interactive map of New York city
24. google finance
25. Public Data Explorer
26. Los Angeles Times
27. propublica
28. chicagotribune
29. indexmundi
30. c-span
2. bloomberg
3. reuters
4. wsj
5. cnn
6. ft
7. bbc
8. Washingtonpost
9. световни статистически данни в сегашно време
10. online graphical dictionary
11. Ideas Worth Spreading
12. charlierose
13. flightaware
14. flightview
15. Worldclock
16. Online converter
17. flurrious
18. THEOI GREEK MYTHOLOGY
19. brainz
20. stumbleupon
21. mapper.nndb
22. gladwell
23. interactive map of New York city
24. google finance
25. Public Data Explorer
26. Los Angeles Times
27. propublica
28. chicagotribune
29. indexmundi
30. c-span