Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.01.2010 12:43 - Какво се случва в България тези дни?
Автор: wallstreet Категория: Политика   
Прочетен: 3713 Коментари: 13 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Тези дни политическата сцена в България е изключително наситена със събития.То не са изслушвания,то не са компромати,то не са оставки,то не са назначения,то не са коментари,обвинения,извинения,изявления.Въобще, в интересни времена живеем.
Признавам,че аз съм далеч от целият този шум.Не следя отблизо политическите  процеси,поне не тези в България.Чета няколко български новинарски сайта сравнително редовно,и с това почти изцяло се изчерпват информационните ми ресурси по въпроса,какво се случва в България.Преглеждам и някой от писанията на блогърите които пишат тук,но нямам много време за да изчитам докрай и ги  карам по диагоналната система в повечето от случаите.
Признавам си,че от доста време не съм гледал българска телевизия.Вероятно пътите които съм гледал такава в последните две години се броят на пръстите на едната ми ръка.Да не бъда ръзбран погрешно,нямам нищо против българската  телевизия,просто нямам време за нея.Поради работата ми,почти не ми остава време за гледане на телевизия,а когато остане,то най-вероятно е да гледам Блумбърг.
Всичко това по-горе го пиша,за да покажа,доколко съм наясно с обствановката в България.
В последните дни същата тази политическа обстановка се нажежи до червено.Както и писах по-нагоре,то не бяха обвинения,то не бяха коментари,то не бяха изявления.Про и анти Желава.Про и анти Борисов.Про и анти Станишев.Про и анти Слави.
Тук е мястото да си признания,че гледах предпоследното му шоу.То не бяха коментари,то не бяха спекулации в последните  дни,та реших така  и така  и не съм го  гледал от  години,дай да видим какво толкова ще каже.Признавам си,че не видях нищо чак  толкова впечатляващо.От цялото предаване ми станя ясно,че Борисов е пращал много пъти лични съобщения на Слави.И че са гледали футболни срещи в домашна обстановка.А също така и,че са ходили  на кино.Въобще,перфектен сценарий имаше шоуто и перфектното го изпълниха същият този сценарий.Онова за езикът на тялото ми хареса най-много.И с тези черни костюми.От цялото шоу едно нещо ми остана като усещане,че Слави се чувства в опасност по някакъв начин и с това си предавеане се опитва да контраатакува.Може да греша в изводите си,все пак не съм го гледал отдавна това шоу,но споделям непосредствените си впечатления.
Честно да си призная,малко се пообърках от цялата тази какафония.По една или друга причина,аз не мога да разбера какво се случва напоследък в България.Защото определено се случват много неща.Най-малкото ако проследим честотата на скандалите,то определено има нещо което да ги кара така често да извират.И то от какви ли не странни места.Това със Слави и Борисов пък бе сякаш нещо което дълго отказвах да го повярвам че е истина.Затова и гледах шоуто завчера,за да се убедя,че наистина се случва.И след гледането,въпросите които се бяха формирали у мен през последните няколко дни въобще не получиха отговор,дори напротив,но все пак,това е съвсем нормално,Шоуто на Слави не бе излъчена в този си формат, за да даде отговори,то бе излъчено най-вече,за да формира нови такива.
После,оставката на Желава.Приемаме я,не я приемаме.После тихомълком,някак между другото,промени в кабинета.Оставката на Желава е приета,Младенов става външен минстър,Ангелов министър на отбраната, и хоп,от ръкава на Бойко Борисов излиза името на проф. Илиян Михов.И започват спекулации.Каква ще е позицията на Михов в кабинета.Вице,министър,съветник?
Борисов също не дава много ясни сигнали или пък ако дава,то после,със следващите си изказвания сякаш изтрива по-предните си и неяснотите стават  сякаш още по-големи.
Ходът с Кристалина Георгиева според мен е добър.Да видим все пак как ще справи на изслушването,но аз мисля,че ще се справи блестящо.
Днес излиза друга новина,за Плугчиева,и разбира се,веднага настава полемика,про и анти.Засега аз самият не зная какво да си мисля по въпроса,освен,че тя е личност ползваща се с голямо доварие навън и вероятно това е причината за нейната  номинация.
Но да се върнем на Михов.Чудя се,какъв точно ще е неговият пост в правителството.Ще има ли въобще такъв?А ако няма,защо са всички тези коментари.
Защо акцентирам на Михов?Защото прочетох ето това днес:



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Кой е Илиян Михов 
image


Проф. Илиян Михов  


Ученик на Бен Бернанке, председателят на Федералния резерв на САЩ, днес Илиян Михов е професор по макроикономика и иконометрия в INSEAD, бизнес университет* с кампуси във Франция и Сингапур. С огромен брой публикации в престижни издания, сред които и няколко статии в съавторство с Бернанке. Една от тях е анализ на Голямата депресия в САЩ.

През 2008 г., в разгара на най-голямата финансова криза в САЩ след Голямата депресия, Илиян Михов беше убеден привърженик на американския план за спасяване на финансовата система чрез изкупуване на т.нар. "отровни активи", за които президентът Обама отдели 787 млрд. долара. И описваше порочния кръг, в който ще влезе икономиката, ако банковите активи продължат да се влошават, така: банките ще свият силно кредитирането, без него компаниите ще тряба да намалят производството си, много работници ще загубят работа, търсенето ще намалее, продажбите допълнително ще паднат и компаниите няма да могат да си плащат дълговете.

По това време Михов беше един от най-търсените макроикономисти от журналистите. В България обаче той стана известен с идеята си за модификация на валутния борд във време, в което единственото общо между всички политически сили бяха клетвите им за вярност към фискалната система, установена след голямата криза през 1996 - 1997 г. В интервю за "Дневник" през септември 2009 г. Михов предложи да се "модифицира" режимът на валутен борд по модел, прилаган от Китай през 2003 г. Той обясни: "Можем да си го представим като банка с двоен мандат: при силен приток на капитал тя се държи като банка, която има за цел ниска инфлация (например 2-4%). За да може да постигне тази цел, централната банка трябва да има възможност да издава ценни книжа, с които да "обира" излишъка от пари. Когато времената станат по-тежки, тогава банката изкупува обратно тези книжа, с което увеличава паричната маса. Ако се стигне до изкупуване на всички книжа, тогава банката действа като обикновен валутен борд (т.е. изпълнява своя основен мандат да запази валутния курс).

Важното е, че при тази система банката е винаги по-консервативна от обикновения валутен борд, т.е. парите са винаги по-малко или равни на парите, които валутният борд би напечатал. Също така важно е да се отбележи, че банката няма право да изкупува държавни ценни книжа."

Според Михов така България може да влезе в еврозоната по-бързо, защото ще се улесни контрола върху инфлацията.

Тезата му срещна съпротивата не само на политици - икономисти, но и на болшинството макроикономисти в България.

*INSEAD (Institut Europeen d"Administration des Affaires - Европейски институт по бизнес администрация) е едно от най-престижните частни висши училища за бизнес и мениджмънт в света. Създаден е през 1957 г. Центровете му са във Франция, Сингапур и Абу ДАби (ОАЕ), като има представителства в Израел и САЩ. За 2009 г. година списание Forbes определи INSEAD за института с най-добра едногодишна международна програма по бизнес абминистрация (MBA) в света, a в глобалната класация на Financial Times за MBA зае 5 място.



По-горното е от цитат от Дневник
 Кой е Илиян Михов
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Та след като прочетох  този материал,съвсем логично се запитах,какво ще прави Илиян Михов в България?И защо идва сега, а да речем не бе в правителството от  самото начало? Има ли някаква непосредствена причина да идва сега в България,или просто Борисов се опитва да покаже мускули?
Има ли някакви проблеми в България,такива които не са видими с просто око и заради които е необходим човек като Михов?Какво ще се случи с ресорите на Дянков? Ще му бъдат  ли отнети някой от тях?
Съзнавам,че това са много въпроси,но наистина ще се радвам ако някой по запознат от  мен с политическата обстановка в страната си каже мнението по тях или поне  по  част от тях.
А и цялото това жужене в политическият спектър в България,цялото това разправяне с журналисти(въобще не коментирам убийства и т.н,но те също имат роля, и то голяма роля в обществото,нагласите,усещанията и т.н)меренето на рейтинги и т.н. ме кара да си мисля,че сякаш България е в презизборна ситуация!
Аз ли нещо не разбирам,или не зная?Защото спореде мен изборите са далеч,или нещо изпускам от поглед?
Накрая да спомена,че аз съм аполитичен.Нито съм анти,нито съм про Борисов и компания
Аз съм про за всичко което се отнася до България и затова и си позволявам да задам някой от тези въпроси.
Всички коментари са добре дошли




Гласувай:
5



1. анонимен - ПЕТЬО
21.01.2010 13:34
БРАТЛЕ,ПОЛОЖЕНИЕТО Е СУПЕР НЕЯСНО.
ХУБАВ ПОСТ
цитирай
2. анонимен - хм
21.01.2010 13:40
Сложни въпроси задаваш.С интерес ще прочета отговорите.Ако някой въобще ти отговори :)
цитирай
3. анонимен - икономиката е в колапс...
21.01.2010 14:10
някой трябва да я рестартира или България ще изчезне от картата со се Бойко Борисов, Костов, Сергей...
явно са опрели до Михов, Дянков и Игнатов ...да видим:))
дори Кристалина може би трябва също да е в България а не еврокомисар...

да се надяваме, че хора с такава кариера няма да заложат имената си за комбинции с Гоце, олигарси и крадци в някакви селски далавери...
цитирай
4. анонимен - не е сложно
21.01.2010 16:37
Просто ББ се опетла, както казва народаи понеже няма хабер от политика ,скача от идея в идея. Правителството му е събери чарк. На тоз по акъла ,на онзи по акъла. Това е главния проблем на България . Няма екипи с концепция и цел, асбор на различни интереси.
цитирай
5. анонимен - дали наистина няма нещо гнило?
21.01.2010 20:32
в борда,в бнб
баси,хората излезнаха от кризата,ния ся влизаме
цитирай
6. wallstreet - Изглежда не само аз съм в неведение ...
21.01.2010 21:20
Изглежда не само аз съм в неведение :)
цитирай
7. анонимен - събира се сериозен екип, но още трябват
21.01.2010 23:33
замисли се wallstreet..:)
цитирай
8. анонимен - "Ученик на Бен Бернанке"...
22.01.2010 02:53
Tyrsi otgovora tam!... kakto vinagi...
цитирай
9. wallstreet - Това за Бернанке е ясно, и за екипа ми ...
22.01.2010 05:30
Това за Бернанке е ясно,и за екипа ми е ясно,но едни такива противоречиви са ми сигналите засега.Ще трябва явно да изчакам няколко дни за да се изясни каква позиция ще има г-н Михов в кабинета.
А за общата политическа обстановка,явно не съм и свикнал и всъщност,не са се случили кой знае какви важни неща....
цитирай
10. анонимен - какви сътресения се очакват при въвеждането на еврото:)
22.01.2010 09:58
има и силен антиКристалина антиСветовна Банка крясък...
цитирай
11. анонимен - едно логично мнение...
22.01.2010 10:03
http://bighty.blog.bg/drugi/2010/01/21/za-diankov-i-mihov-kato-stoichkov-i-lechkov.476982

цитирай
12. анонимен - Каквото и да се прави , лошо идва за обикновените хора
22.01.2010 10:56
Намаляха парите в оборот , а от там и лошо за борда. Ако не ни вземат в ЕрМ2,(а там сигналите са противоречиви) единственото спасение е едностранно приемане на еврото. Всичко това трябва да се осмисли добре, защото ще има ред последствия. Според мен действията на Дянков до момента бяха добри, ама има сериозен отпор от "Великите" бизнесмени в БГ, станали млн. с държавни поръчки. Дали Дянков ще поддаде или не, ще видим в следващите няколко месеца. За себе си очаквам до лятото да си изясня ще работи ли новото правителств или всичко е пушилка. Съответно и новите хора в него. Засега в здравеопазването мафията продължава да вилнее и да ограбва хората. Там е най големия минус. Все се надявам, че Бойко ще се усети , че никаква реформа не се прави там и ще ги изхвърли тези.
цитирай
13. анонимен - @12 - здравеопазването и съдът са мафия;
22.01.2010 12:29
няма пари в оборот, защото няма проекти..като че единствено тече търага за магистрала Тракия.
Плевнелиев и Трайчев нямат капацитета за бърза релаизация на инфарструктурни проекти. Дянков правилно даде приоритет на тях, а не на АЕЦ Белене, но трябва силен екип. Ако Михов реши да работи за тази кауза..може много да помогне.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: wallstreet
Категория: Бизнес
Прочетен: 7714321
Постинги: 1820
Коментари: 9527
Гласове: 9412
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930